10 korzyści pozycjonowania marki wewnątrz firmy.

Budowanie marki to wieloletni, mozolny i wymagający dużej kreatywności proces, ale jakże niezbędny. To jak uprawa pomarańczy na polskim balkonie: wykonalne, ale długo trwa i wymaga szczególnej pięlegnacji. Natomiast kiedy owoc już wyrośnie zrobi spektakularne wrażenie, przykuwając tym samym uwagę niejednego sąsiada. 

Firma a marka to nie to samo. Marka to Twój owoc. Wymaga Twojej uwagi, troski i zaangażowania. Trudno wyobrazić sobie dzisiaj plan marketingowy pozbawiony strategii marki. Brand Management to dziedzina bezpośrenio odpowiedzialna za nawiązywanie więzi emocjonalnej z odbiorcą, która obecnie stanowi główną przewagę konkurencyjną. 

Komunikacja z otoczeniem jest koniecznością. A co z komunikacją w środku firmy? Czy pozycjonowanie wewnętrzne marki ma sens? No jasne!

Ponieważ:

1. Świadomość.

Działania podejmowane świadomie zwiększają szansę na sukces. Świadomy współpracownik będzie dążył do wspólnego celu.

2. Poczta pantoflowa.

Twój wpsółpracownik stoi na pierwszej linii frontu. To on będzie opowiadał o Twojej firmie jako pierwszy: klientom, przyjaciołom i rodzinie.

3. Zrozumienie działań firmy.

Czy Twoi współpracownicy wiedzą w jakim kierunku zmierza twoja firma i dlaczego? Wiedza w tym zakresie pozwoli im zrozumieć codzienne decyzje.

4. Zrozumienie swojej roli w przedsiębiorstwie.

Każdy współpracownik jest na wagę złota: pełni określoną rolę i stanowi ważny element całościowego obrazu firmy. Ważne jest, żeby sam miał tego świadomość.

5. Poczucie wspólnoty.

"Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego!" Kto nie chciałby pracować w firmie, która będzie stała za nim murem? Wspólna historia łączy i buduje lojalność.

6. Zwiększenie zaangażowania.

Dobra historia angażuje słuchacza, pobudza wyobraźnię i pozwala mu marzyć. Marzenia z kolei to kluczowy motywator do codziennych działań.

7. Jakość pracy.

Świadomość bycia częścią czegoś wielkiego zwiększa poczucie wartości i wpływa na jakość życia codziennego, zarówno w pracy jak i w domu.

8. Obsługa klienta.

Historia Twojej marki to istota firmy. Pozwól, by Twoi koledzy z pracy opowiadali ją Twoim klientom podczas wykonywania codziennych obowiązków. 

9. Atmosfera.

Wspólna i pełna emocji historia Twojej marki  to wykreowany od podstaw świat skupiający pewną społeczność. Dzięki niej możesz stworzyć atmosferę, której wcześniej nie było.


10. Łowienie perełek. 

Opowiedz o marce swoim współpracownikom i słuchaj, co oni mówią o niej. Może szybko okazać się, że wśród was jest ktoś, kto chciałby dopowiedzieć więcej.


Podsumowując:

"Każda marka może tworzyć coraz lepsze historie - wymaga to zbiorowej mądrości wszystkich opowiadających, którymi marka ta dysponuje" Carmine Gallo, Sekrety Storytellerów. 





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Firma a marka.

Budowanie marki - od czego zacząć?